5. aug. 2010

Polstjärnan




Den av rosene ved paviljongen vår som klarte vinteren best var Polstjärnan eller Polstjernen... ikke så rart når man tenker på at den er en H8! Den kan bli opptil fire meter, og har allerede vokst to meter på det året jeg har hatt den. Blomstene syntes jeg var små og stusselige, men jeg har sett bilder der den viser en ufattelig rikdom, og det synes jeg oppveier i stor grad for de små blomstene. Rosene er små, fylte, kvite blomster i klaser.

Det jeg tror blir fint, er at den vokser seg så stor og at den dermed dekker noe av plasttaket på paviljongen.  ;o)



3 kommentarer:

  1. vakker, virkelig vakker :)
    også så full av sol da!

    SvarSlett
  2. Det kommer til å bli litt av et syn når den vokser til og dekker taket på paviljongen:)

    SvarSlett
  3. Det er da litt sol innimellom heldigvis... ikke så helt ille egentlig. ;o)
    Jeg gleder meg til den vokser til og blomstrer for fullt ja!

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å kommentere innlegget mitt!