17. aug. 2010

Rustne funn og hageting...


Mosegrodd blikkspann med georginer og pyntekorg eller cosmos.



Jeg er en av mange som liker gamle, rustne klenodier, men jeg har lite penger å bruke på slikt.... Så hva gjør jeg? Jo, jeg tar med meg husbonden på turer i skog og mark, gjerne på gamle steinrøyser og lignende... for der har det blitt kastet lassevis med skrot som bøtter og spann. Det er utrolig hva man kan komme over på slike steder...
Mange ser kanskje bare skrot i slike ting, men jeg synes de tar seg kjempegodt ut i hagen min sammen med blomster og blader....

Det beste er at nå kommer husbonden drassende hjem med saker og ting uten at jeg trenger mase eller spørre. Herlig! Se bare på den rustne Jøtulovnen han fant på sin siste tur!


Jernovnen er fyllt med tåre eller fuchsia og Dichondra argentea.



Villvinen skal få klatre i armeringsnettet og skjule naboens lite pene uthus.


Haglebeskutt og på den måten ferdig drenert blikkspann med frodig blomkarse.



Rekved og stein med hull som blir brukt i steinbedet.


Balje, emaljert fat og haglebeskutt melkspann alt sammen rustent og fullt av hull, perfekt for nelliker og dichondra. Bak står et vaskebrett kjøpt på låvesalg.

5 kommentarer:

  1. Jeg KAN simpelthen ikke tenke meg noe vakrere å kombinere med blomster enn gamle, rustne, hølete greier! ...gjerne haglebeskutt og ferdig drenert som hos deg!! :))) (gliste godt av den)

    Det at du atpåtil har klart å dressere husbonden slik at han også har begynt å drasse med seg gammelt skrot hjem er rent ut sagt beundringsverdig, Heidi!!
    Jeg er ikke helt "DER" enda, men Stig kom jo faktisk hjem med en gammel, skranglete sykkel til meg i forrige uke - som han fant på fyllinga! DET må jeg si er framgang!

    Jeg arvet et vaskebrett etter Bæppa (stefaren min)som gikk bort i sommer, og nå fikk jeg jo en flott idè om hvordan jeg kan dekorere med det. Passa jo kjempefint sammen med blomstene og den haglebeskutte "rusthaugen" din!! ;))

    Jeg var inne for å stemme på bidraget ditt i "rosekonkurransen", men skjønnte faktisk ikke helt opplegget....Det var liksom ingen plass man kunne stemme der. Hvor gikk jeg meg vill montro?

    Klem
    June
    Nostalgi & Skriverier

    SvarSlett
  2. Hei ! Tusen takk for ein koselig titt her på bloggen din ! Du verden kor mykje fint. Trur eg vil legge meg til som følgar !

    Og så vil eg takke for ei koselig helsing på Kunst i Ull sida mi :)

    Ha ein rosefull dag vidare !

    SvarSlett
  3. Hei igjen June og Gun(?). Tusen takk for koselige kommentarer, og så koselig at du vil følge meg Gun!

    Synd du ikke fant ut av avstemminga June, kanskje du gikk inn på feil post? Posten med presentasjon av 60 skjønnheter, hadde en stemmeboks for hver 10. rose, og min deltaker var i den nest siste gruppen (gruppe 5)... ;0)
    Stig er på gli skjønner jeg, - tror nok det finnes håp for ham!

    Klem fra meg!

    SvarSlett
  4. Så mange fine ting du har funnet!
    Jeg liker også det gamle, slitte og rustne, det passer godt sammen med blomster og er fine i hagen som dekorasjon eller som blomsterpotter.
    Så heldig du er som har en mann som er med på 'innsamlinga'!
    Det er jo mye mer moro å finne slike ting enn å gå i butikken og kjøpe.

    SvarSlett
  5. Oj, detta var läckra stiliben du bjuder på, bäst tycker jag nog om din naturligt ( hagla!) perforerade bötta som hänger med karse, verkligen att charmeras av.
    Jag har haft det problemet med salladen nått år, men det kommer inte alltid tillbaka, som iår, nu är den fin.

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å kommentere innlegget mitt!